REGULAMIN KORZYSTANIA
Z PORTALU PSK

1.     KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

1.1. Adres e-mail: info@polskisystemkaucyjny.pl

1.2. Numer telefonu: 660 500 400

1.3.Adres korespondencyjny: Polski System Kaucyjny S.A. ul. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa

2.     DEFINICJE

2.1.Firma– przedsiębiorca, który zamierza przystąpić do Systemu Kaucyjnego.

2.2.Interesariusze– role, w jakich Firma zamierza przystąpić do Systemu Kaucyjnego.

2.3.Konto– konto Użytkownika w Portalu, dostępne po podaniu loginu i hasła, za pośrednictwem którego Użytkownik ma możliwość korzystania z usług, o których mowa w Regulaminie.

2.4.Portal PSK– platforma internetowa udostępniona przez PSK pod adresem https://portal.drs.polskisystemkaucyjny.pl wspierająca zarządzanie procesami związanymi z realizacją obowiązków wynikających z systemu kaucyjnego.

2.5.Regulamin – niniejszy regulamin.

2.6.System Kaucyjny PSK – prowadzony przez Usługodawcę system kaucyjny, o którym mowa w rozdz. 6b ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 927 z późn. zm.).

2.7.Usługodawca/PSK – Polski System Kaucyjny S.A. z siedzibą w Warszawie (00-165), przy ul. Zamenhofa 5/5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001118569, której dokumentacja rejestrowa jest przechowywana przez Sąd rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5253011953, REGON: 529244416, z kapitałem zakładowym w wysokości 5 000 100 złotych

2.8.Użytkownik – każda osoba, która korzysta z Portalu.

3.     POSTANOWIENIA OGÓLNE

3.1.Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, w szczególności zasady i warunki k jest rejestracja oraz zarządzanie współpracą oraz rozliczeniami z wprowadzającymi produkty objęte Systemem Kaucyjnym, punktami zbiórki, operatorami logistycznymi, centrami licząco sortującymi, sortowniami oraz dostawcami rozwiązań RVM obsługującymi selektywną zbiórkę opakowań na terenie Polski.

4.     ZAŁOŻENIE KONTA W PORTALU

4.1.Korzystanie z Portalu PSK jest możliwe po założeniu Konta. W celu założenia Konta Użytkownik powinien kliknąć link „Zarejestruj się teraz”, a następnie wypełnić formularz i podać wymagane w nim dane.

4.2.Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności nieprawdziwych danych.

4.3.Do wysłania formularza i zakończenia procedury rejestracyjnej niezbędna jest weryfikacja adresu e-mail. Po podaniu adresu e-mail i kliknięciu odpowiedniego przycisku Usługodawca wyśle na wskazany adres kod weryfikacyjny, który Użytkownik powinien wpisać w formularzu.

4.4.Dbając o bezpieczeństwo danych użytkowników oraz partnerów biznesowych PSK, logowanie do portalu będzie zabezpieczone mechanizmem podwójnej autentykacji. W związku z tym, podczas rejestracji użytkownik będzie zobowiązany do podania numeru telefonu komórkowego, niezbędnego do otrzymywania jednorazowych kodów weryfikacyjnych umożliwiających bezpieczne logowanie do Portalu PSK. Przed zakończeniem rejestracji Konta Użytkownik powinien zaakceptować Regulamin i zapoznać się z Polityką prywatności.

4.5.Kliknięcie przycisku „Utwórz” lub analogicznego powoduje wysłanie formularza rejestracyjnego do Usługodawcy. Z tą chwilą między Usługodawcą a Użytkownikiem dochodzi do zawarcia umowy o prowadzenie Konta. Usługodawca potwierdza założenie Konta, wysyłając wiadomość na podany przez Użytkownika adres-email.

4.6.Usługodawca zaleca, by Użytkownik starannie przechowywał swoje dane służące do logowania w Portalu, tak by osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.

4.7.Po założeniu Konta Użytkownik ma możliwość zarejestrowania Firmy i przypisania do niej profili współpracy.

REJESTRACJA FIRMY I PRZYPISYWANIE PROFILI WSPÓŁPRACY

4.8.W celu zarejestrowania Firmy Użytkownik powinien podać jej numer identyfikacji podatkowej (NIP), a następnie wypełnić odpowiedni formularz i podać w nim dane rejestrowe, kontaktowe i finansowe Firmy. Usługodawca potwierdza rejestrację Firmy, wysyłając wiadomość na podany przez Użytkownika w Koncie adres-email.

4.9.Dokonując rejestracji Firmy, Użytkownik oświadcza, że jest upoważniony do podania danych Firmy w Portalu i przypisania do niej profili współpracy.

4.10.Użytkownik po zarejestrowaniu Firmy może edytować jej dane (z wyjątkiem NIP).

4.11.Użytkownik może zarejestrować w Portalu więcej niż jedną Firmę.

4.12.Firma może być zarejestrowana w Portalu tylko przez jednego Użytkownika. Jeżeli po podaniu NIP Użytkownik otrzyma informację, że Firma jest już zarejestrowana w Portalu, i uważa to za błąd, powinien niezwłocznie skontaktować się z Usługodawcą.

4.13.Po dokonaniu rejestracji Firmy Użytkownik może przypisać do niej profil współpracy. W tym celu Użytkownik po wybraniu interesującej go Firmy powinien wybrać opcję „Dodaj profil współpracy”, a następnie określić typ profilu współpracy, którego chce przypisać do Firmy. Po określeniu typu profilu współpracy Użytkownik powinien podać dane niezbędne do przygotowania umowy o przystąpieniu Firmy do Systemu Kaucyjnego, a następnie wysłać formularz do zatwierdzenia przez Usługodawcę.

4.14.Rejestracja Firmy w Portalu ani przypisanie profilu współpracy nie stanowi zawarcia umowy dotyczącej przystąpienia do Systemu Kaucyjnego PSK.

5.     CZAS TRWANIA UMÓW O PROWADZENIE KONTA

5.1.Umowa z Użytkownikiem o prowadzenie Konta zostaje zawarta na czas nieokreślony.

5.2.Użytkownik może zrezygnować z usługi prowadzenia Konta w każdym czasie, bez podania przyczyny. Samo zaprzestanie korzystania z Portalu nie jest równoznaczne z rozwiązaniem przez Użytkownika umowy o prowadzenie Konta. W celu rozwiązania umowy i usunięcia Konta Użytkownik powinien skontaktować się z Usługodawcą e-mailowo lub telefonicznie. Rezygnacja przez Użytkownika z usługi prowadzenie Konta nie jest równoznaczna z wypowiedzeniem innych umów łączących PSK i Użytkowania. Zasady wypowiadania Umów wskazane są w ich treści.

5.3.Umowa o prowadzenie Konta wygasa automatycznie, jeżeli Użytkownik nie dokonał żadnej aktywności w Portalu przez okres 2 lat.

6.     UPRAWNIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON

6.1.Kształtowanie, rozwijanie i utrzymywanie Portalu są wyłącznymi uprawnieniamim Usługodawcy. Na zasadach opisanych poniżej, Usługodawca jest uprawniony w szczególności do czasowego ograniczenia funkcjonalności Portalu lub usług dostępnych za jego pośrednictwem, a także przeniesienia praw do Portalu na osobę trzecią.

6.2.Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

6.2.1.przerwy w funkcjonowaniu Portalu wynikające z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, a niezależnych od Usługodawcy,

6.2.2.przerwy w funkcjonowaniu Portalu wynikające z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, a stanowiących siłę wyższą,

6.2.3.problemy lub utrudnienia techniczne związane z działaniem urządzenia końcowego Użytkownika, które utrudniają lub uniemożliwiają korzystanie z Portalu,

6.2.4.szkody spowodowane przez Użytkownika w wyniku naruszenia przez niego praw osób trzecich,

6.2.5.szkody poniesione przez Użytkownika w związku z zablokowaniem lub usunięciem z Portalu Konta z powodu naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

6.3.Usługodawca jest uprawniony do częściowego lub całkowitego wyłączenia funkcjonowania Portalu w celu przeprowadzenia jego naprawy lub modernizacji, przy czym Usługodawca zobowiązuje się do minimalizacji czasu, w którym nastąpi częściowe lub całkowite wyłączenie funkcjonowania Portalu. W przypadku zamiaru całkowitego wyłączenia funkcjonowania Portalu, Usługodawca umieści w Portalu stosowny komunikat oraz powiadomi Użytkowników drogą e-mailową.

6.4.Usługodawca jest uprawniony do całkowitego lub częściowego zawieszenia świadczenia usług na rzecz Użytkownika do czasu usunięcia naruszeń, gdy Użytkownik korzysta z Portalu w sposób sprzeczny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub Regulaminem. W szczególności Usługodawca jest uprawniony do zawieszenia Konta Użytkownika. O zawieszeniu świadczenia usług i przyczynach zawieszenia Użytkownik zostanie poinformowany niezwłocznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany w Koncie.

7.     REKLAMACJE

7.1.Wszelkie reklamacje dotyczące nieprawidłowości w działaniu Portalu mogą być zgłaszane do Usługodawcy:

7.1.1.pocztą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy,

7.1.2.pisemnie – listem przesłanym na adres korespondencyjny Usługodawcy.

7.2.W reklamacji należy podać dane Użytkownika niezbędne do przesłania informacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji oraz opis przyczyny reklamacji.

7.3.Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.

7.4.Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji, nie później jednak niż w terminie wskazanym powyżej, Usługodawca udzieli Użytkownikowi odpowiedzi w sprawie reklamacji. Odpowiedź zostanie przesłana tym samym kanałem informacji, którym reklamacja została do Usługodawcy skierowana, chyba że Użytkownik wskazał inny sposób przekazania odpowiedzi na reklamację. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera danych pozwalających na przesłanie odpowiedzi przez Usługodawcę, pozostanie do odbioru przez Użytkownika w siedzibie Usługodawcy.

7.5.Usługodawca może żądać od Użytkownika udzielenia dodatkowych informacji w sytuacji, gdy wymaga tego rozpoznanie reklamacji.

8.     DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKÓW

8.1.Korzystanie przez Użytkownika z Portalu wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych przez Usługodawcę.

8.2.Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępnienia Portalu i prowadzenia Konta, w celu wykrywania ewentualnych nadużyć oraz w celach analitycznych i statystycznych.

8.3.Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o prawach przysługujących osobom, których dane dotyczą, dostępne są w Polityce prywatności.

8.4.Jeżeli Użytkownik zamieszcza w Portalu jakiekolwiek dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, stanowisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów prawa i dóbr osobistych tych osób.

9.     WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PORTALU

9.1.Do korzystania z Portalu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Użytkownika. Wystarczające są: dostęp do internetu, posiadana aktywnego numeru telefonu komórkowego, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.

9.2.Do prawidłowego korzystania z Konta wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Pliki cookies służą do utrzymania sesji Użytkownika po zalogowaniu się do Konta oraz do korzystania z Portalu PSK Pliki te można w razie konieczności usunąć za pomocą odpowiednich opcji w przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje o plikach cookies stosowanych w Portalu znajdują się w Polityce prywatności.

9.3.Usługodawca rekomenduje, aby Użytkownik instalował uaktualnienia systemu operacyjnego urządzenia, za pośrednictwem którego korzysta z Portalu, zgodnie z zaleceniami producenta tego urządzenia oraz producenta systemu operacyjnego. Brak aktualizacji systemu operacyjnego może doprowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania z Portalu.

9.4.Usługodawca informuje, że dokłada należytej staranności w celu zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa teleinformatycznego Portalu i danych Użytkowników. Usługodawca wskazuje jednak, że ze względu na specyfikę technologii informatycznych w przyszłości może zostać ujawniona podatność Portalu na określone zagrożenia. Z tego względu Usługodawca zaleca dokonywanie niezbędnych aktualizacji oraz wskazuje, że może od czasu do czasu wydawać komunikaty zawierające zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa związanych z korzystaniem z Portalu.

10.     ZMIANY REGULAMINU

10.1.Usługodawca ma prawo jednostronnej zmiany Regulaminu w każdym momencie w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących ważnych powodów:

10.1.1.konieczności dostosowania Regulaminu do przepisów prawa, zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych,

10.1.2.zmiany zakresu usług świadczonych przez Usługodawcę,

10.1.3.zmiany funkcjonalności dostępnych za pośrednictwem Portalu,

10.1.4.zmiany zakresu lub charakteru działalności Usługodawcy,

10.1.5.zmiany warunków technicznych korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę,

10.1.6.konieczności przeciwdziałania nadużyciom związanym z usługami świadczonymi przez Usługodawcę lub dostępnymi w Portalu,

10.1.7.konieczności dostosowania Regulaminu do najlepszych praktyk związanych ze świadczeniem usług przez Usługodawcę, w tym najlepszych praktyk w zakresie ochrony praw Użytkowników,

10.1.8.konieczności skorygowania sformułowań niejasnych lub budzących wątpliwości lub poprawy oczywistych omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie,

10.1.9.pojawienia się nowych ryzyk lub zagrożeń związanych z korzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę lub dostępnych w Portalu, zmiany lub odpadnięcia (zniwelowania) takich ryzyk lub zagrożeń.

10.2.W przypadku wprowadzenia zmian do Regulaminu, Usługodawca poinformuje o tym Użytkownika, udostępniając z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni ujednolicony tekst zmienionego Regulaminu w Portalu.

10.3.Zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, który nie usunie Konta (nie wypowie umowy o świadczenie usług) w terminie 14 dni od ogłoszenia zmiany Regulaminu w Portalu. Wypowiedzenie powinno nastąpić w wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail Usługodawcy podany w pkt 1.2. Regulaminu.

10.     POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1.Niniejszy Regulamin jest dostępny w wersji elektronicznej (w tym również do pobrania w formacie PDF) pod adresem: https://polskisystemkaucyjny.pl/regulamin-portalu-PSK/.

11.2.Regulamin obowiązuje od dnia 01.04.2025 roku

11.3.Regulamin podlega prawu polskiemu.

11.4.Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu należy przesyłać drogą elektroniczną na adres info@polskisystemkaucyjny.pl.