POLITYKA PRYWATNOŚCI
PORTALU PSK”
W związku z tym, że korzystają Państwo z Portalu PSK, przetwarzamy Państwa dane osobowe. Poniżej znajdą Państwo informacje, dlaczego i jak to robimy. Dowiedzą się Państwo o przysługujących im prawach oraz o tym, jak dbamy o ochronę Państwa danych.
1.KIM JESTEŚMY I JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
1.1.Polski System Kaucyjny S.A. z siedzibą w Warszawie (00-165), przy ul. Zamenhofa 5/5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001118569, której dokumentacja rejestrowa jest przechowywana przez Sąd rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5253011953, REGON: 529244416, z kapitałem zakładowym w wysokości 5 000 100 złotych, jest administratorem Państwa danych osobowych (dalej Administrator) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), w związku z korzystaniem przez Państwa z portalu internetowego „Polski System Kaucyjny” (dalej: Portal).
1.2.Danymi osobowymi są informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.
1.3.Kontakt z nami jest możliwy:
1.3.1.pod adresem korespondencyjnym: ul. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa;
1.3.2.za pośrednictwem poczty elektronicznej: daneosobowe@polskisystemkaucyjny.pl;
2.JAKIE DANE PRZETWARZAMY?
2.1.Zbieramy dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług drogą elektroniczną, a także informacje o aktywności Użytkownika w Portalu. W szczególności zbieramy dane niezbędne do założenia i obsługi Konta w Portalu (adres e-mail, imię, nazwisko, nazwa wyświetlana, stanowisko, numer telefonu, dane reprezentowanych firm) oraz dane niezbędne do rejestracji Firmy i przygotowania umów o przystąpienie do Systemu Kaucyjnego, w tym dane osób kontaktowych.
3.W JAKICH CELACH I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?
3.1.O ile poniżej nie wskazano inaczej, podawanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże czasami może być konieczne do celów związanych ze świadczeniem usług na Państwa rzecz, np. niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie. To oznacza, że ich niepodanie może niekiedy stanowić podstawę do odmowy zawarcia umowy lub udostępnienia Państwu określonej funkcjonalności, bądź do podjęcia przez nas kroków w celu rozwiązania ewentualnej sprawy.
KONTO UŻYTKOWNIKA
3.2.W ramach Portalu umożliwiamy założenie Konta Użytkownika. Podczas rejestracji poprosimy Państwa o podanie danych osobowych oznaczonych w formularzu rejestracyjnym jako obligatoryjne. Są one niezbędne do utworzenia i obsługi Konta Użytkownika oraz udostępnienia usług i funkcjonalności oferowanych w ramach Konta. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne.
3.3.W związku ze świadczeniem na Państwa rzecz usługi prowadzenia Konta, przetwarzamy Państwa dane osobowe w następujących celach:
3.3.1.w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Portalu oraz obsługi reklamacji związanych z tymi usługami – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.3.2.w naszych celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
3.3.3.w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.
REJESTRACJA FIRM I PROFILI WSPÓŁPRACY
3.4.W ramach Portalu zbieramy od Użytkowników dane Firm, w tym osób fizycznych prowadzących indywidualną działalność gospodarczą, dotyczące prowadzonej przez nie działalności (w tym dane identyfikacyjne, dane rejestrowe, dane kontaktowe, dane dotyczące roli w Systemie Kaucyjnym). Zbieramy także dane osobowe osób właściwych do kontaktu (dane identyfikacyjne, dane kontaktowe). Dane te są zbierane w celu przygotowania umów przystąpienia do Systemu Kaucyjnego:
3.4.1.podstawą przetwarzania danych Firm – osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą jest niezbędność do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
3.4.2.podstawą przetwarzania danych osób właściwych do kontaktu jest nasz prawnie uzasadniony interes prawny (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na usprawnieniu kontaktu z Firmami zamierzającymi przystąpić do Systemu Kaucyjnego.
4.JAK DŁUGO PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE?
4.1.Okres przetwarzania przez nas Danych zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady Dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes.
4.2.Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia roszczeń lub naszej obrony przed takimi roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
5.KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE?
5.1.Przekazujemy Państwa dane innym podmiotom, aby zapewnić Państwu jak najlepsze usługi albo kiedy mamy taki obowiązek prawny. W szczególności są to podmioty, które wspierają nas w świadczeniu usług tj. w szczególności dostawcy usług technologicznych oraz analitycznych. Wszystkie osoby, które mają dostęp do Państwa danych są to osoby, którym taki dostęp jest niezbędny do wykonania określonych działań.
5.1.1.Podmioty trzecie świadczące usługi – korzystamy z usług podmiotów trzecich, które pomagają nam utrzymywać i dostarczać określone rozwiązania związane z naszymi usługami. To np. dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi księgowe, podmioty świadczące usługi prawne. Podmioty te przetwarzają dane zgodnie z naszymi instrukcjami, wyłącznie w zakresie przez nas wskazanym;
5.2.1.Organy nadzorcze i inne organy publiczne – możemy być także zobowiązani do udzielenia określonych informacji organom władzy publicznej, na potrzeby prowadzonych przez te organy postępowań, w szczególności w zakresie zgłoszeń działań niepożądanych. W takim wypadku informacje są udzielane wyłącznie, jeśli istnieje ku temu właściwa podstawa prawna.
6.PAŃSTWA PRAWA
6.1.Przysługują Państwu następujące prawa: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania swoich danych, żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
6.2.Jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z naszym prawnie uzasadnionym interesem (np. w celach analitycznych lub statystycznych), mają też Państwo prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją.
6.3.W celu wykonania wyżej wymienionych praw, prosimy o kontakt mailowo pod adresem e-mail: daneosobowe@polskisystemkaucyjny.pl lub za pomocą danych kontaktowych wskazanych w pkt 1.1. powyżej.
6.4.Jeśli mają Państwo wątpliwości odnośnie zgodności z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych przez nas, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7.BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
7.1.Na bieżąco prowadzimy analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez nas w sposób bezpieczny – zapewniając przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Dbamy o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
7.2.Podejmujemy wszelkie niezbędne działania, by także nasi podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na nasze zlecenie.
8.ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
8.1.Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja polityki została przyjęta i obowiązuje od 31 marca 2025 r.
9.PLIKI COOKIE ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA
9.1.Pliki cookie to małe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu, gdy Użytkownik korzysta z serwisów internetowych. Zapamiętują m.in. wizytę i ustawienia Użytkownika. Pełnią rozmaite funkcje, ale wykorzystujemy je przede wszystkim, aby umożliwić Państwu dostęp do Portalu i ułatwić Państwu korzystanie z naszych usług.
9.2.Pliki cookie dzieli się na stałe i sesyjne – w zależności od tego, jak długo są przechowywane, oraz na niezbędne i opcjonalne – w zależności od celów, dla których są wykorzystywane.
STAŁE I SESYJNE PLIKI COOKIE
RODZAJ | OPIS |
Sesyjne pliki cookie | Niektóre cookies są plikami tymczasowymi, przechowywanymi do czasu wylogowania, opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Tego rodzaju cookies pomagają Administratorowi analizować ruch sieciowy, umożliwiają identyfikację i rozwiązywanie problemów technicznych oraz łatwiejsze poruszanie się po Portalu. |
NIEZBĘDNE I OPCJONALNE PLIKI COOKIE
RODZAJ | OPIS |
Niezbędne pliki cookie | Te pliki cookie są instalowane, aby zapewnić dostęp do Portalu i jego podstawowych funkcji, nie wymagają zatem zgody użytkownika. Bez niezbędnych plików cookie Administrator nie mógłby świadczyć użytkownikowi usług w ramach Portalu. |
ZARZĄDZANIE USTAWIENIAMI COOKIES
9.3.Wszystkie pliki cookies wykorzystywane na potrzeby wyświetlenia i funkcjonowania Portalu są niezbędne, a ich użycie nie wymaga uzyskiwania Państwa zgody.
9.4.Mogą Państwo zarządzać plikami cookie przez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami. Zwracamy jednocześnie uwagę, że zmiana ustawień przeglądarki może sprawić, że część usług nie będzie działać poprawnie, a nawet może uniemożliwić korzystanie z Portalu.